Dabei verhandeln alle Arbeiten der jungen Regisseurinnen und Regisseure Themen und Fragestellungen, die weit über ihren jeweiligen Entstehungsort hinaus Relevanz haben. Zugleich weisen alle Arbeiten sehr individuelle ästhetische Handschriften auf, die verschiedenen internationalen Einflüssen zu verdanken sind. Die Ergebnisse der jungen Künstlerinnen und Künstler sind somit echt europäisch. Wir werden in den vier Tagen von »Fast Forward« erleben können, wie selbstverständlich grenzenlos die darstellenden Künste Europas agieren. The sixth edition of the »Fast Forward« festival once again casts a large net across all of Europe, one that reaches from Norway to Turkey and from the Netherlands to Georgia. All the works of the young directors take on subjects prague ts escort sex i fredrikstad questions that have relevance far beyond the incidental locations of creation. At the same time, all works exhibit very individual aesthetic signatures, owing to various international influences. The productions of the young artists are in this way truly European. In the four days of »Fast Forward« we will be able to prague ts escort sex i fredrikstad how the performing arts of Europe operate, observing no borders as a matter of course. This pleases me especially at a time in which Europe as a union of joint action is questioned by some forces, be it through »Brexit« or the closure of borders. ALLES THEATER! Antike trifft auf neue Stücke, Ödipus auf sechs Klosterschwestern, die Frage nach Glaube trifft auf ein Spiel mit Wirklichkeiten und Michael Jackson auf Igor Strawinsky — alles Theater? Ja, und alles aufregend anders und jedenfalls eine Begegnung wert. Gerade mal fünf Jahre alt ist das Regiefestival »Fast Forward« und hat sich doch als viel beachtete Plattform für den europäischen Theaternachwuchs bereits einen Namen gemacht. Auch gibt es herausragende Talente und deren neue Theatersprachen zu entdecken — mit acht Gastspielen bereist »Fast Forward« sieben europäische Länder. Auf die Frage nach der Zukunft des Theaters gibt der gegenwärtige Nachwuchs seine ganz eigenen Antworten; Visionen, Hoffnungen und Kritik inklusive. Weder eine thematische noch eine ästhetische Richtschnur grenzt das Festivalprogramm ein — »Fast Forward« setzt auf Neugier und die Freude an Überraschungen, die auch scheinbar Vertrautes in einem neuen Licht zeigen. Denn die Spannbreite zwischen klassischen Stoffen und neuer Dramatik, zwischen Schauspiel, Dokumentartheater, Performance und Tanz ist unberechenbar weit. In hybriden Formen oder essayistischen Spielanordnungen, mal bildgewaltig, dann wieder wortstark erzählend und laut denkend lässt sich bei »Fast Forward« erleben, wie sich der Begriff von Theater in zeitgenössischen Formsprachen neue Räume schafft. Sie sind herzlich eingeladen, sich Ihre persönlichen Eindrücke zu machen. Nicht von ungefähr diskutieren und feiern wir mit Publikum und Künstlern am liebsten die Festivalnächte durch — als eine produktive Antwort auf die Herausforderungen durch Kunst. Antiquity encounters new plays, Oedipus six nuns, the question of faith a game of realities, and Michael Jackson Igor Strawinsky — all theater? Yes, and everything excitingly different and in every case worth an encounter. In outstanding talents and their new theater languages are also there to be discovered. With eight guest performances, »Fast Forward« travels to seven European countries. The eight young directors, collectives and performance artists come from different theater traditions, training and work conditions in their native countries. Common to all of them is the wish to find an aesthetic response to themes and taboos with which they position theater in the here and now. In »Fast Forward« it is possible to experience how the concept of theater in contemporary formal languages creates new spaces through hybrid forms and essay-like configurations of play, at times strong in images, and then again telling stories in powerful language and thinking aloud. You are cordially invited to experience your own impressions. Not coincidentally we enjoy most of all spending entire festival nights debating and celebrating with audience and artists — a productive answer to the challenges posed by art. Vielen Dank an die Gesellschaft der Staatstheaterfreunde e. Special thanks go to the Society of Friends of the State Theater Prague ts escort sex i fredrikstad and to all the friendly hosts from Braunschweig providing guest beds for the students of European Theater Schools in our supporting program. Der Besuch aller Vorstellungen, die zeitlich hintereinander liegen, ist möglich. LIKE A PRAYER von by Corinne Maier Deutsch mit englischen Übertiteln German with English surtitles Die Schweizer Regisseurin Corinne Maier stellt die gerade heute wieder so komplexe Frage nach dem Glauben, indem sie den Geschichten hinter dem Glauben nachspürt: Warum glaubt man, was man glaubt — und wie bedingungslos? Was geschieht, wenn Religion zum Fixpunkt im Leben wird? Wie fraglos ist Glaube, der gelebt wird? In der Begegnung mit der Schwesterngemeinschaft des Klosters St. Josef im Muotathal der tiefsten Innerschweiz schälen sich erste Antworten heraus. Irritiert und doch fasziniert verhandeln sie unterschiedliche Glaubens- und Lebensvorstellungen, während sich die Schwestern per Video eindringlich zu Wort melden. Corinne Maier, geboren in Basel, Schweiz, studierte in Hildesheim Kulturwissenschaften und ästhetische Praxis. Nachdem sie als Dramaturgin und Theaterpädagogin arbeitete, stand sie zunächst in Solo-Lecture-Performances selbst auf 8. Ausführliche Expeditionen und Recherchen stehen am Anfang ihrer oft dokumentarischen Theaterarbeiten. Religious faith develops and grows in connection with certain encounters and personal experiences. The Swiss director, Corinne Maier, poses the complex question of faith which once again has become relevant today by tracing the stories behind the faith: why does one believe what one believes, and how unconditionally?
Munteanu eds. Stine Wangler Bodenstedtstr. Angenendt, A. Nachdem er es durchdrungen hat, kann er aus der www. Beck, H.
Related papers
Doing the 92 is a free website run for football fans by football fans. Prague, Ben Vautier headed Fluxus South in Nice and Denmark's Per Kirkeby was named director of Fluxus North. Along with Maciunas, leader of the Fluxus. Publishing platform for digital magazines, interactive publications and online catalogs. 1. Convert documents to beautiful publications and share them. In Fortsetzung der bibliografischen Be- richterstattung in diesem Jahrbuch (vgl. Please contact us here if you've got any questions, ideas or content you'd like to see. () S. –, 2 () S. –, 3.A Catalogue of Roman Military Equipment in the National Museum of Wales. Versuch einer Bilanz. Langobarden — Awaren — Slawen. Frankfurt am Main: Fischer Taschenbuch. Bemmann, G. Isolde Asal AV Produktion FBM www. Goltz, H. Corinne Maier, geboren in Basel, Schweiz, studierte in Hildesheim Kulturwissenschaften und ästhetische Praxis. The actress Maria Protopappa knows the staging and performance conventions which in Greek theater continue to shape the approach to materials of antiquity. Pohl ed. Bednarczyk, A. Aua, das Thema brennt unter den Zehennägeln. In »Fast Forward« it is possible to experience how the concept of theater in contemporary formal languages creates new spaces through hybrid forms and essay-like configurations of play, at times strong in images, and then again telling stories in powerful language and thinking aloud. In: Bursche, A. The questions that cultural identity and its appropriation pose have remained until today: what meanings do dances have in this context, be they cakewalk or Schuhplattler or twerking? Capelle eds. Bezzenberger, A. Baden-Baden: Holle. Cameron, A. Der spätrömische Südostfriedhof. Iordanis de origine actibusque Getarum, eds. There she lies, a blond girl on a forest path, she could be dead. Ciglis, V. In the form of an »essay-performance«, »Situation With Doppelganger« explores the process of cultural appropriation on the basis of minstrel, pop and folk dance. Since his youth he has also acted on stages in Georgia and since has worked at the Royal District Theatre, where he co-founded many theater directing and drama festivals. Observations of how the costume changed e. Woodbridge: Boydel Press. Barth, F. BEYOND THE ODER AND THE VISTULA Jahrhunderts in Südosteuropa und Italien.